Ik bak niet vaak koekjes omdat ik ze eigenlijk veel te lekker vind en ze dan állémáál op eet. Maar als ik ze dan tóch bak snap ik nooit waarom ik ze niet vaker bak, en de mensen om mij heen eigenlijk ook niet. En omdat het buiten zo hard sneeuwt en deze koekjes heerlijk winterig smaken, deel ik het (super makkelijke) recept ook met jullie! Koekjes! KOEKJEHEHES!

Ingredienten:
2 eieren
150 gr bloem
80 gr boter (ik gebruik altijd minarine van alpro soya)
40 gr cacao poeder
175 gr suiker (ik gebruik donkere basterd suiker, je kan dit ook gedeeltelijk vervangen door honing)
flinke snuf zout
1 zakje bakpoeder
halve theelepel vanille essence (of pepermunt essence, ook lekker)
90 gr pure chocolade (zo hoog mogelijk percentage cacao)
(ik vind het lekker om er verkruimelde pepermunt snoepjes door te doen, dan krijg je een soort after eight koekjes! yummmm!)

Dan smelt je de boter en de chocolade au bain marie, zeef je de droge ingredienten met elkaar in een grote kom, daar doe je dan de chocolade bij en daarna de suiker, de eieren en de essence (en evt de snoepjes!), goed roeren en dan kan je lepels van het deeg op een bakplaat afgedekt met bakpapier leggen (wel flink een eind uit elkaar, ze groeien!) en bak je ze een kwartiertje af op 160 graden! Ze zijn wat zacht en chewy van binnen. Yummm!!! Eet smakelijk!

